Followers

April 8, 2013

Benda benda Yang Buat Aku Rasa, EH?

1. Bedah menceritakan perihal masalahnya kepada aku. Aku fine saja, orang bercerita aku dengar. Nak aku bagi pendapat, okaylah aku bagi sikit pendapat. Tiba tiba,
'Ala Ziema, kau tak apalah laki kerja gomen, duduk dengan parents bla..bla..bla.. Aku ni tak macam kau'. Eh?

2. Tijah bertanya aku, mengenai permasalahan yang dia hadapi. Bersemangat aku jawab, konon nak sedapkan hati dia. 'Tapi Ziema, benda tu bukan macam tu. Dia macam ni,' sambil beria menegakkan pendapat sendiri. Eh?

3. Melah tanya, yang aku tak berminat pun tapi sebab TERPAKSA maka aku pun jawab. Kemudian, dia dengan lantas, 'Yeke? Tapi.... aku rasalah kan..' Eh?

4. Aku bawa balik produk makanan kesihatan, ada orang bagi. Member ni tegur, aku pun bagitahu la apa benda aku bawa ni. 'Eh, orang cakap benda ni bukan ada khasiat apa sangat pun,' sambil provoke aku beli produk yang dia jual. Eh?

5. Aku sedang fokus mengadap PC. Lebih tepat lagi, membuat kerja yang memerlukan kepala otak aku generate idea ataupun solusi. Ataupun, membaca blog ataupun website yang memerlukan aku fokus membaca. Tapi.. member sebelah ni tak putus asa bercerita perihal suami, anak, emak, jiran dengan aku, sambil beria tunjuk gambar walaupun aku kadang kadang cuba untuk membuktikan bahawa aku tak berminat dengan berpura pura tuding jari ke muka monitor dengan harapan beliau faham tapi.. tak faham. Eh?

6. A yang ada konflik dengan B, tetapi oleh kerana A merasakan aku di pihak B, lalu beliau terus sahaja menjadikan aku sebagai bahan untuk mengungkit dan merempan. Senang cerita, aku pun terbabit sekali dalam konflik kanak kanak 6 tahun itu, walhal aku sikit pun tak rasa patut libatkan diri. Eh?

7. Aku update status pasal berita semasa. Tiba tiba ada yang komen pasal politik, yang terang terang dikutuknya parti yang dia tak suka. Eh?

8. 'Ziema jom la keluar karok lepas habis kerja ni.' 
    'Eh tak apalah, malas aku nak balik rumah lah.'
    'Apalah kau ni, sombong.'
    Note : Aku dah kahwin. Mamat ni bini dia baru lepas bersalin, tengah berpantang kat kampung.

9. Orang ni adalah pengalaman buat benda. Bila aku buat benda yang sama, TAPI dengan cara aku sendiri, menegur tiba tiba macam dialah paling bagus. Bagus sangat la tu kot.

10. Eh suka hati akulah.

Sebab tulah.

Sebab tu kenapa aku sekarang bercakap bila perlu. Aku letih lah menahan kerenah orang sekarang. Lagi satu letih nak melayan perangai orang ni.

Elok elok diam aku berpahala, terus bertimpa timpa dosa menahan amarah aku.

Puiiiii.

Oh ya. Kenapa entah instagram aku ni bencilah.



Dah tu je nak cakap. Puas hati aku. Bai.






3 comments:

  1. susah nak puaskan hati semua orang ziemah...
    so just ignore je...jgn amik pusing sgt..hahahaha

    ReplyDelete
  2. hehe.. a.ah betul. cakap bila perlu. senang cerita.

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.