Followers

July 19, 2011

Oldies

Suka dengar oldies tak?

I am an oldies fan ^__^

Memang aku minat yang sangat dengan oldies ni sampaikan dengar intro saja dah boleh teka lagu apa. First time aku dengar masa darjah tiga zaman zaman pakai tape tu yang siap ada lirik kau nak nyanyi pun boleh. Masa tu abah bawa balik and the first oldies song yang aku dengar ialah lagu ni. And lepas tu terus jatuh cinta siap boleh hafal segala jenis lagu tanpa bantuan lirik yang mudah didapati pada zaman sekarang. Zaman tu mana lah aku reti pakai internet.. duhh

Then bila masuk sekolah menengah lagi aku macam gila dengar lagu ni. Masa tu pula abah ada belikan walkman terus je cari kaset kaset koleksi lagu lagu oldies ni. Wah! heaven sangat masa ni rasa macam jiwangnya aku mendengar lagu lagu sedangkan rakan rakan sedang sibuk dengan Backstreetboys, N'Sync dan segala boy band yang sangat terkenal pada waktu itu.

Tapi aku bangga bila kawan kawan tanya,

'Ziema ni lagu apa ek?'

Maka tanpa perlu aku berfikir panjang lalu dengan lantas, pantas dan tuntasnya menjawab soklan itu sambil kembang kuncup hidung aku dipuji.

Paling best masa aku dekat UiTM ada member aku bawa external hard disc memang banyak gila oldies dalam tu. Terus aku pinjam and copy dalam lappy lepas tu dengar pasang kuat kuat sampaikan kak Lea boleh fall in love dengan one of oldies ni. Punya la aku teruja and pernah satu malam boleh SMS teka lagu, lirik dan penyanyi dengan member aku tu. damn lah tu pun sanggup! haha.

OK OK tak nak membebel panjang.

Currently aku tengah dengar lagu ni banyak kali. banyak kali ok bukan dua tiga empat kali tau.




Oh suka suka sangat! Rasa macam Eric Clapton kat depan aku sambil sambil nyanyi lepas tu angkat aku masuk bilik. Eh.

Owh ni lagi satu lagu.



Ramai ingat ni lagu Celine Dion padahal... Ala ni kan lagu yang Fina nyanyi masa konsert AF9 minggu berapa entah. weh weh aku tak layan AF eh tolong sikit aku ternampak dia nyanyi je.

Dan lagu yang paling paling aku melted kalau dengar..



OK cukup cukup. Ni kalau aku listkan semua yang aku suka berjela jela ke bawah kang. Nanti ada jugak yang cakap aku ni tak mengikut arus peredaran zaman tak dengar lagu lagu cinta terkini. Haipp! Aku dengar lah apa kau ingat aku ni golongan veteran?

Tapi tadi orang sent kat aku lagu ni la....




Oh em ji! Lagi melted sangat sangat. Nak pengsan boleh?

Terus google cincin mana paling cantik. Warna apa sesuai untuk menjadi tema. Berapa nak bagi lalu dibalas berapa. Eh. Berangan je lah aku ni -__-'


P.S. Aku, Ikin and Ifa ada small project ni. Hope berjalan lancar. Nak tahu? Tungguuuuuu


Thanks sebab baca

love, ZIEMA



5 comments:

  1. oiit...lagu2 lama memang best...aku skg tengah layan lagu christopher Cross - Best That You Can Do (Arthur Theme OST)..sites best... kau dengar je Lite.fm...

    Mohd Lokman Hakim

    ReplyDelete
  2. beb,,,aku pn ske la lgu lama2 ni,,,,my favrite is love story by andy william,,,,hehe,,,very the sweet lyrics die,,,,

    ReplyDelete
  3. Salam Ziema..

    Sis suka There Must Have Been Love by Roxxette... Ngan That Thing You Do by The Wonders... Tak tau la tu kategori oldies ke tak.. Hehe!~ (^_____^)V

    ReplyDelete
  4. aku pun suka dgr lagu lama2 tp malay song la...yg aku teringin nak ckp kat cni adalah,aku sangaaatttt curious dgn small project ko dgn ikin n ifa,pe la yg rahsia sangaaattt 2??hmmm....?_?

    ReplyDelete
  5. salam...shawl paisley cun2 yg tgh hot skunk!jemput visit i-adore-scarf.blogspot.com :DD

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.