Followers

March 6, 2012

Tentang Menjadi WAGs

Masa aku mula mula feeling pakwe makwe dengan tunang memang aku benci dengan status hubungan kami. Sudah lah jauh. Bukan kata nak berSMS, tapi nak jumpa memang jauh sekali. Nama kau nak keluar tiap tiap hujung minggu nak bermesra mesraaan memang lagi jauh. Itu masa beliau belajar.

Bila sudah kerja lagi lain cerita.

Its like.. brotherhood and seniority are priority rather than me.
Aku ni ibarat melukut di tepi gantang, begitulah aku di dalam hidupmu. Sounds gedik kan heh.

Lagi lagi kalau dah lapor diri ke unit memang kau rasa hidup kau ibarat gantung tak bertali. Pagi kau bagi mesej belum tentu malam tu akan dibalas. Pernah satu tahap aku rasa macam menyesal. Rasa macam nak end up sahaja status pakwe makwe kami. Berfikir kenapa aku mesti nak tunggu dia. Kenapa aku mesti bertahan dengan dia walaupun aku selalu makan hati, even menangis... alaa menangis mengada ngada je pun cehh mengadanya aku. Tssk tssk

Mungkin aku belum biasa. Mungkin sebelum ni aku terbiasa dengan benda benda yang selalu pasangan biasa bercinta buat. Like SMS lama lama, bergayut berjam jam, jumpa hari hari.

Then comes with my colleague. Nasib mereka ada.
Eh ini colleague yang bukan jenis obses gila dengan pakwe kau sikit sikit nak cerita pasal kerja pakwe kau. Kerja pakwe kau. Dan kerja pakwe kau eh eh siapa yang kerja askar sekarang?


Even tunang sendiri pun sebenarnya tak suka nak tunjuk sangat kerja beliau. Kalau mereka pun tak nak kecoh kecoh why we still need to tell the world aku lah makwe seorang askar yang sentiasa berbakti untuk agama bangsa dan negara. Jangan meroyan sangat like sesetengah makwe sikit sikit nak bagitahu kat semua orang aku lah wanita paling terseksa jiwa raga sijhswn*jn$hhdk pfftttttt

Chill bebeh.
Dia bukan suami kau yang kau kena ambil tahu apa dia kena buat pagi ini. Apa yang dia dan kawan kawan dia lakukan malam ni. Yang kalau pakwe kau sehari tak balas mesej kau gelabah tak tentu pasal terus tanya sorang sorang weh pakwe kau balas tak mesej kau kenapa eh dia tak balas mesej aku. Paling sajak sanggup ke tempat pakwe kau semata mata nak tahu kehidupan beliau di sana.

Serius.

Kadang kadang tergelak tengok ada lah beberapa orang makwe yang sangat obses dengan kerjaya pakwe masing masing lebih dari diri pakwe itu sendiri. Maaf kalau ada yang butthurt. Asal jumpa sahaja, korang korang pakwe I kan bla bla bla. Tunang saya kan dia kena pergi outstation for a weeks, sedihnya sob sob sob. Eh tahu tak gaji askar dah naik. Korang korang pakwe kita belikan cincin la. Wadehell.

Macam tunang pernah cakap.

Military is not a job. It is a life.

Jangan obsess sangat orang kata.
Title is nothing.

Dan sampai ke saat aku menaip ini, baru aku tahu. WAGs itu bermaksud Wife And Girlfriends. Kesian kan. Hewhewhew.


P/S : Bila aku rindu tunang aku baca blog ni ketawa sampai keluar air mata. Tapi aku tak obsess. Eh.


thanks sebab baca :)

11 comments:

  1. hahaha..bahawasanya saya sgt suke bce entry ni Jims.. :P

    ReplyDelete
  2. Biasa la kalu dah kawin ngan tentera ni... sama mcm akak jgak... memang semuanye kene buat sendiri...

    ReplyDelete
  3. Ekyn : Colleague yang tak obsess haha :)

    Mama Adam : Olololo wife airforce ni.. Olololo comelnya Adam dia :)

    ReplyDelete
  4. this is so freaking cool. thumbs up kak... tapi zaira mmg ada perasaan bangga tu. susah nak kikis. sbb kita bawak nama askar, nama negara... pride and honour gitu. tapi bab mengada2 nak cakap diri terseksa bagai tu mmg setuju la sangat2. once youre in it, take that as your asam garam lah kan? cheers!

    ReplyDelete
  5. aku sgt suka entry ni jimah...tp seriously,after da kawen ni memg dia bertukar sgt2,klu dulu nk dgr suara dia seminggu skali pun sush tp alhamdulillah stakat ni tiap2 hari dia call...so lovely!hehe...;)

    ReplyDelete
  6. ziema biasa la..akak sampai skrg ni still PJJ lg.... so dr kawin until ada anak semua buat sendiri je... kdg2 tu sedih gak bila g check up tu... tp nak buat mcm mane redha je...

    ReplyDelete
  7. Tulah kak nak buat macam mana kan. Kena ready fizikal and mental..haih :)

    ReplyDelete
  8. Zaira : Siapa tak bangga dik oi hehe. Tapi tulah kalau terlebih bangga sampai nak kecoh tak best juga kan.. Chill :)

    Tasha : Kau dah jadi BAKAT. So nak meroyan ke apa norms la tu hihi.. Err abang sihat? :p

    ReplyDelete
  9. nice entry,. nak repost boleh, credit to u...=)

    ReplyDelete
  10. haha :D bestla blog akak ni :) sy pun cuba tuk bersabar & kekalkn hbgan ni @ d same time still study . hihi saba je laa :P dh nk sgt pkwe anggota .. Haa amek kau kali ni TDM .. Btw, sy tyra, 17 SPM candidate n an army fiancee future to be .. Pray for me amin :')

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.