Followers

May 4, 2011

Flat kotor dan Kondo mewah

:)

Flat kalau tak kotor memang tak sah. sampah bertaburan.. air ludah merata rata.. bau tu toksah cerita segala macam bau ada. kau nak bau hancing? bau sampah? bau orang masak kari daging? bau kemenyan?

gambar hiasan ehsan google

Aku pernah tinggal flat. iye memang kotor yang sampai kau rasa macam kenapa bapak aku tak mampu sediakan banglo ke tapi sekarang la aku rasa nak cakap macam tu masa kecil kecil tak pernah terfikir macam tu. ditambah dengan suasana sekeliling budak budak jahat mencuri rosakkan harta benda awam segala.

Aku pun pernah juga pergi rumah kawan aku kondominium yang boleh dikira mewah ada swimming pool guard house dan cafe untuk lepak lepak yang sampai aku jeles tak tentu pasal sambil bertanya diri sendiri kenapa bapak aku bukan jutawan mahupun businessman. iye soalan bodoh kan? ada ke patut mempersoalkan macam tu?

gambar hiasan ehsan google


Dulu aku selalu berangan

Kerja best best cari laki kaya duduk kondo yang mewah petang petang berenang renang di kolam renang.. oh indahnya.

Tapi bila dah umur macam ni aku terfikir

Apa yang best sangat duduk kondo? apa yang kotor sangat dengan flat?

Pada aku duduk flat tu sangat indah

Ada kenduri kahwin memang orang yang kau tak jemput pun datang. gotong royong yang dari kecil sampai ke besar pun turut serta. petang petang je turun ramai ramai main kat playground sampai cedera bergurau senda dengan anak jiran.
Bila ada orang ketuk pintu owh rupanya jiran sebelah sedekah lauk pauk yang sedap. bila sakit ke ada orang melawat kau. bila mak kau nak masak tetiba serai dah habis minta kat jiran sebelah tapi lepas tu ganti lah apa kau ingat jiran tu pemurah sangat?

Tak ke indah tu?

Duduk kondo memang best kau rasa macam wah kagum!

Kagum kau kejap je senah. memang kejap.

Dan bila aku teringat zaman zaman family aku tinggal kat flat

Aku rindu moment moment itu

Flat yang kotor tapi indah :(


love, ZIEMA


No comments:

Post a Comment

Komen lah sukahati kau nak komen.