Followers

March 28, 2011

Pabila Instinct Dirasakan Kuat

:)

Kau pernah tak rasa macam gerak hati kau kuat? yang konon konon macam boleh tahu apa yang berlaku kat sesuatu tanpa kau mengetahuinya? ok apa aku cakap ni aku pun tak faham.. eh bukan yang boleh predict masa depan gila apa kau ni ingat aku pakai bomoh jin?

Dia jadi bila macam ni..

  • Kau nampak abah kau leka tengok handphone. kau mula nak siasat sebab curious gila.. bila check ada mesej dari perempuan. damn gila! masa tu dah terbayang kalau apa apa jadi nak ikut siapa.. menangis nangis mengenangkan nasib mak adik adik semua.. mulalah beli buku motivasi nak kuatkan semangat.. dah mula macam nak benci lelaki.. the end of it.. mesej tu dari perempuan yang ada affair dengan kawan abah kau and dia pinjam handset abah kau.. what the....?? nak malu ke nak marah?

  • Bila nampak kawan kau yang muka macam sedih.. lepas tu dengan lantas kau bagi kata kata semangat.. nak dorong dorong.. nak jadi orang tengah lah.. macam kau ni hebat nak bagi kaunseling bagai.. siap cakap 'sabar eh..kumbang bukan sekor..tapi balak kau yang sekor.'.. masa tu rasa macam nak lancarkan serangan gorila gerila secara plural kat mamat tu.. dan bila kawan kau cakap.. 'eh kau ni kenapa? bila masa lak aku gaduh ngan pakwe aku??!'....err bukan eh?

  • Nampak kat status facebook pakwe kau dia like group yang buat kau rasa macam tersisih sambil memikirkan apakah kesudahan hubungan.. kenapa jadi macam tu? tertanya kenapa golongan dalam group tu yang dia like.nak menangis pun dah tak ternangis.. siap mengadu kat kawan.. merasakan yang dia dah tak nak kau. bila slow talk..bukan dia yang like tapi kawan dia yang gatal pergi guna profil dia.. siap kena sound..' lain kali jangan cepat melatah.. benda kecik nak besar besarkan..' iye aku ni memang pstfftmbjdrw!!

  • Nampak si polan tu asyik sorang sorang je sekarang.. balik kampung pun bini tak ikut.. mula terfikir. ada masalah rumahtangga ke? kenapa lah sekarang susah betul nak pertahankan rumahtangga? kesian kat anak anak.. mula membayangkan macam mana nanti kehidupan lepas ada anak suami semua.. bulan depan jumpa lagi.. owh dia pegang baby. bini senyum happy..

Tu nak panggil instinct ke ataupun aku ni yang suka fikir negatif?

Lepas ni memang kena pakai akal dulu baru hati kot.

Memang betul apa dikata.

'Aku suka besarkan perkara kecil membayangkan yang buruk buruk padahal sangkaan aku SALAH..' *sigh 


love, ZIEMA




2 comments:

  1. nice dear.keep it up:)

    ReplyDelete
  2. wah,aku tau mengapakah catatan blog ko sedemikian rupa...moral value nya,kdg2 blh cye instinct ni tp kna guna logik jgk betul ke x statement instinct ko 2,jgn smpai tertpu olehnya....*skema x keayatan yg aku guna,haha!!;p

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.