Followers

January 20, 2011

Ini adalah entry EMO

Tadi kan .. kan .. kan... masa kat facebook komen komen dengan seorang kawan ni kan .. beliau telah menasihati aku .. err serius weh terharu. sebak. menangis ...

Semalam juga aku baru saja tahu cerita pasal kawan aku yang pada pendapat aku sangat besar dugaan dia sampai dia cakap kat aku hampir nak bunuh diri! OK nasib baik dia hidup lagi .. bunuh diri itu adalah sangat berdosa besar ye kawan kawan ..

Bila aku dah mula bahagia sekarang .. kadang kadang aku takut .. memang gembira tapi tak boleh lari dari berfikiran yang bukan bukan ..
Bila bercakap tentang satu hubungan .. aku makin sedar .. masa bukan ukuran .. ada yang bertahun tahun bercinta tapi lastly tak ke mana .. ada yang sangat singkat hubungannya tapi bahagia akhirnya ..

Betul! aku sendiri pernah melihat .. merasai ..
Dan bila aku tengok sendiri .. memang betul .. jodoh dan takdir tak ada siapa dapat halang ..

Tapi bila orang yang kau sayang tu dengan senang blah lepas tu tak sampai 6 bulan dia boleh kahwin dengan orang yang sama sama hancurkan hidup kau tu ..
Itu patut dikata takdir dan jodoh ke?

Aku tak ada hak nak kata apa .. yelah orang kata jodoh ajal maut urusan Tuhan! memang aku percaya ..
Dan aku percaya juga .. satu hari akan ada peringatan dari Dia .. ada hikmah yang aku sendiri takkan jangka.

Bak kata orang putih , 'What goes around comes around'
Bak kata orang melayu , 'Buat baik dibalas baik .. buat jahat dibalas jahat'

But i just like my friend's quote ni .. really nice ..

klik gambar untuk kejelasan

Terharu weyh! sungguh :')
Emosi aku bermain main !!
Sunnguh EMO aku di kala ini!


love, ZIEMA



No comments:

Post a Comment

Komen lah sukahati kau nak komen.