Followers

January 1, 2011

Sambut tahun baru! ! !

Owh minta maaf ye .. aku tak sambut tahun baru kat mana mana .. tak ada pun pesta muda mudi tengok bunga api bagai tu .. TAK ADA ok .. duduk rumah tengok tv masuk bilik online lepas tu terlelap sedar sedar sudah pagi .. itu lah cara aku sambut tahun baru.

Seingat aku last aku dan keluarga sambut tahun baru a few years ago tapi tahun bila aku tak ingat .. abah dengan semangat tahun baru pergi sewa hotel Thistle (dulu Hyatt) yang menghadap dataran bandaraya johor bharu itu semata mata nak bagi kitorang tengok bunga api .. bak kata abah tak payah nak bersesak sesak .. tengok depan mata tak payah nak dongak .. bagus punya idea he he ...



Tapi sekarang dah tak ada la kan tiap tiap tahun nak sewa hotel bagai .. tadi aku tengok berita pun dalam 70,000 orang celebrate new year kat KL nun .. bagus lah kalau sambutan itu diadakan atas semangat perpaduan .. tapi yang tak syok bila celebrate sambil sambil melayan aksi aksi tak senonoh .. bila hotel hotel bajet dipenuhi dengan pasangan pasangan romantik yang konon nak celebrate new year .

Dan aku sangat pasti bulan September ni maka banyak lah kes kes buang bayi .. hurm no komen .. aku pun belum kahwin tapi aku sangat sangat berharap dijauhkan dari semua ni ..

Macam aku pernah cakap sebelum ni .. kau nak beraksi dengan pasangan kau silakan .. aku bukan menyokong maksiat ni .. tapi kalau nak sangat buatlah. itu antara kau dengan Tuhan .. tapi tolonglah prevent something so that bayi bayi ni tak terhasil dari perbuatan bodoh kau itu ..

Owh teremosi pula ..
Selamat tahun baru ye! semoga tahun baru ni memberi sejuta rahmat dan rezeki buat kita ..


love, ZIEMA



No comments:

Post a Comment

Komen lah sukahati kau nak komen.