Followers

January 6, 2011

What does friendship mean?

Owh potret still in progress ok :) *tiba tiba je*

Hari ini kita akan membincangkan topik mengenai apa itu erti persahabatan yang sebenarnya .. wahh dah macam dalam rancangan bual bicara bersama Ziema .. OK aku perasan .. sorry .. errrr

Aku sebenarnya macam agak tak berapa suka lagi lagi bila nak mengata pasal orang ni .. yes!! MENGATA PASAL ORANG!!!  jahat kan mulut aku ni? things come out with a reason .. so ada sebab kenapa aku macam nak kutuk lepas tu angin tak tentu pasal .. again .. about friendship!

OK ini pendapat aku sendiri .. sangat susah nak cari atau jumpa orang yang layak kau panggil sahabat takpun kawan baik ataupun best friend .. eh bukan sama ke dua dua tu? heee ....

Orang itu layak dipanggil sedemikian kalau dia sanggup susah senang dengan kau. yang tak kisah nak datang kat kau walaupun dia sendiri ada masalah. walaupun die sendiri sibuk dengan hal dia.

Tapi aku cukup pantang kalau kau adalah kawan aku tapi bila aku jatuh tak pernah nak ambil tahu hal aku even bertanya khabar .. aku bagi mesej tak balas.. tapi bila aku dah bangun dah cukup kuat tiba tiba mesej aku ajak aku keluar semua ..

'Ziema .. dah lama tak dengar khabar kau . busy bebenor aku ni ha. tapi sekarang aku dah free. jom la keluar hang out sama"

Selagi aku tak balas selagi tu asyik la tanya bila boleh keluar siap dengan hormatnya suruh aku pilih tarikh masa tempat bagai . yang lagi tak boleh blah dia ajak aku keluar masa esoknya aku ada paper yang aku repeat .. suruh aku study balun habis habis lepas tu hang out dengan dia one whole day konon nak lepaskan tension ..

Asbestos lah kau!
Kalau aku kantoi paper tu kau boleh tolong ke? sory eh .. dengan segala hormatnya juga aku malas nak layan orang macam kau .. bila kau konon free dah tak busy semua baru nak ingat aku .. habis aku ni free memanjang ke? 

And even we had known each other for 8 years, it does not mean that you are really can be called a FRIEND .. sory aku tak ada kawan macam tu .. bukan aku buang kau tapi kau yang mulakan dulu ..

And sepanjang aku hidup ni pun tak ramai yang aku boleh panggil true friend .. memang susah nak cari ..


 yang ni tak payah aku cerita.
she's the best in my life :)
lea!
you are the best thing that's ever happened to me ..
*aku rasa lepas baca ni mesti beliau bangga juga sedikit riak*


curi pic dari facebook
 ini memang best friend aku dari sekolah rendah sampai menengah . tapi lost contact bila aku pindah sekolah rumah semua .. but yet still contact each other and sekarang pun beliau dah bertunang. and bulan 5 ni beliau nak kahwin and i will be her bridesmaid! best! ! ! 
and honestly aku tak pernah gaduh atau kecil hati dengan dia ..
sory nisa gambar kita berdua tak ada lah dalam soft copy :(



Macam aku cakap .. susah nak cari kawan yang betul betul boleh dipanggil kawan ..

Hey!! nilai balik apa itu persahabatan ..
Appreciate it because a true friend is hard to find! !


love, ZIEMA





1 comment:

  1. waahh..friendship..
    susah nak cari kawan yang betul2 sejiwa..

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.