Followers

August 22, 2011

Persiapan Raya

Family aku bukan jenis yang membeli belah di saat Ramadhan sudah tiba. Walaupun sale menjunam junam tapi kami adalah sangat kurang prihatin dengan taktik peniaga sekalian.

Sebab?

Malas nak menempuh sesak sesak orang ramai lepas tu kalau kau terbodoh kejap harga baju raya yang hanya RM70 boleh jadi sampai RM150.
Owh yes akak pernah buat survey wahh kelassss tak akak ni? Hehehe. Sebelum Ramadhan aku datang tengok tengok. Masa Ramadhan pun aku tengok konon macam nak beli sekali harga dia up melambung lambung.

So tahun ni sebelum Ramadhan semua dah setel. Legaaaaaaaaaaa

Tahun ni macam biasa buat baju. Nak beli macam susah lah. Lengan terpendek lah. Kain tak labuh lah. Manik banyak sangat macam lah aku mak datin nak pergi parti tupperware. Corak tak berkenan lah.. Lah lah lah! Kenapalah ada saja kekangan untuk aku bercantik cantik di pagi raya dengan baju ready made? Duhh

Sekarang aku sedang gila nak kumpul jubah. Yes ia perlu ada di setiap wardrobe anak gadis tahun ni. Selain cantik ia juga mudah dipakai selain tak perlu digosok. Hehehe. Nampak sangat aku adalah si gadis yang pemalas. -_-'

Cuma tahun ni aku macam semangat sangat nak jahit manik manik di baju. MANIK ok. Padahal minggu depan nak raya. Mampukah? Hurmm kita tengok. Kita tengok....




Owh jatuh chenta sebab baju aku pun kaler hijau. 



Ni pun santek juga! Wargh!!



Ok simple namun tetap santek. Yeay!

Kena gigih ni belajar memandangkan aku seorang yang mudah putus asa. Macam aku cakap dulu la kan. Add Math aku dapat 8E. Bangang kan? Benda complicated yang menguji kesabaran aku mungkin dapat diatasi dengan kesungguhan. Chaiyok!

P.S. Semalam masuk Watson lepas tu sensor kat main entrance tu bunyi bingit satu shopping complex boleh dengat kowwttt. Bodoh betul lah. Mesti orang ingat aku mencuri alat alat mekap. Ok itu je nak cakap. Babai


thanks sebab baca

love, ZIEMA



1 comment:

Komen lah sukahati kau nak komen.