Followers

August 6, 2011

Dugaan Besar Kalau Hati Kau Besar. I adore You both Mawar and Norma!

Sekarang ni kan aku tengok macam macam hal berlaku.

Aku tengok dugaan orang tu bertimpa timpa. Macamkan kata pepatah 'Sudah jatuh ditimpa tangga'

Kau boleh bayangkan tak jatuh kena timpa tangga macam mana? Aku tak boleh kot bayangkan. Tapi aku tahu sakit. Sakit sangat.

Semua tahu pasal kisah jejariruncing kan? Yang dengan hero Malaya tu. Ramai kot tahu aku kenal dengan dia even kakak dia. Ingat kan entry ni? Ada juga member aku tanya tanya pasal cerita di sebalik ni. Apa yang aku boleh cakap memang Elia dianiaya. Aku tak nak sebelahkan siapa siapa. Tapi memang sekarang bukti dah unveiled. So kita tak payah lah sibuk sibuk nak mengata sana sini kalau tak tahu hujung pangkal cerita.

Apa yang Elia lalui sama sangat dengan apa yang aku pernah rasa. Cuma bezanya aku belum bertunang dan ex aku kantoi betul betul depan mata aku. See? Allah tu akan tolong orang yang teraniaya. So bersabarlah. Tapi to tell you the truth Elia sangat kuat even ada lah menangis. Biasalah kan hati tengah hancur berkecai. Masa aku jumpa dia last two weeks pun dia still rileks. Aku ada pesan juga pada Erin jangan biarkan dia sorang sorang. Let her spending time with everybody around her so that dia tak teringat sangat.

Ingat tak aku ada cakap pasal Mawar. Siapa Mawar ni?



She is an ordinary woman, living happy with her beloved husband and two little angel.
But she became an extraordinary woman when her beloved husband suddenly met Allah. Suddenly.
Satu dugaan yang maha besar telah datang dengan tiba tiba. Sungguh tak ada siapa akan sangka. Tapi memang lah kalau dah tertulis dalam jalan cerita Allah, siapa kita untuk sangkal.

But she is really strong.
Sangat tabah.


So do Norma.


Norma wanita biasa. Seorang cikgu yang baru kahwin but unfortunately masa tengah pregnant doktor sahkan beliau ada brain tumor stage 4. Nak baca klik sini.
And now beliau tengah koma bertarung dengan tumor tu. Tapi husband beliau sangat caring plus Moon, biras Norma pun sangat baik. And baby yang dia carry tu, Rafiq dah besar. Comel :') Tapi kesian sangat. Dah lama tak rasa pelukan Norma.

Hope Norma kuat untuk Talib dan Rafiq ye.


Serius.
Bila baca kisah orang dah bertunang, dah berkahwin rupanya lagi besar dugaan mereka. Kita tak sedar. Hidup ni tak selamanya indah.

Kadang kadang kita rasa macam dah jatuh tak boleh berdiri. Rasa macam dunia ni gelap. Macam takkan ada sinar bahagia lepas tu. Tapi kita lupa. Ada yang lagi kuat dan besar ujiannya. Kita lupa ramai lagi orang sekeliling kita. Kita ada keluarga yang sebenarnya ambil berat hal kita. Kita ada Allah yang selama ni cukup ingat pada kita.

So pada siapa siapa kat luar tu yang putus asa.
Ingat jelah.
Ada yang lagi besar nikmat ujian mereka.

Kalau mereka boleh bangun dan cuba hadapi ujian tu kenapa bukan kita?


thanks sebab baca

Love, ZIEMA

2 comments:

  1. macam macam dugaan kan dalam hidup. sabar dan tabah kunci utama, kalau tak. memang susah nak terus survive :)

    ReplyDelete
  2. sedih! sob.sob. mintak di jauhkan semua dugaan nie sebab tak tau kita nie setabah mereka semua atau pun tak.. :(

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.