Followers

December 27, 2010

Aku bukan fanatik bola tapi aku geram! !

Tahu kan isu laser sekarang? yang penyokong dok hala ke players players sekalian .. aku ni bukan lah nak pertahankan ke nak kutuk ke .. tapi semalam tengok penyokong Malaysia halakan laser ke muka Indonesian players lagi lagi ke muka mas Markus si penjaga gol buat aku rasa macam entah apa apa saja lah penyokong kita ni. cari pasal ke?

Tapi! ! ! !
Setelah melihat video klip ni aku rasa sangat wajar penyokong Malaysia melakukan aksi sedemikian walaupun agak tak profesional dan kurang ajar ..


sila lihat minit 4:05

Masa ni kan kita kalah 5-1 dengan Indonesia .. kalah aku tak kisah .. yang aku kisah bila rupa rupanya rakyat jelata Indon ni yang mulakan dulu. halakan kat penjaga gol Malaysia. 
Itu yang aku rasa penyokong kita buat macam tu. ala ala balas dendam kot. tapi nasib baik la menang kan :)

Tapi aku rasa setakat hala laser tu tak ada lah big issue sangat. siapa suruh mulakan dulu kan?
Antara main laser dengan jerit jerit Malingsia lepas tu tak bangun bila lagu Negaraku dimainkan mana yang lagi kurang ajar?
Sangat benci bila sukan dipolitikkan. tapi aku salute dengan penyokong Malaysia yang masih lagi waras dan bijak akal dengan tidak cari pasal semalam ..

Tunggu je lah 29haribulan ni. 
Malaysian players mental kena kuat! 
Jangan sakit mental macam ............... !!
Peace!!!! :)

love, ZIEMA



4 comments:

  1. tp kesian tgok muke markus tu..
    tension je smlm

    ReplyDelete
  2. hikhikhik.. nk buat macam mana kan..
    main kat tempat orang..
    malaysia boleh!!!! :)

    ReplyDelete
  3. tapi dorang kata supporters indon yang duk hala2 laser tu. suka2. markus wat modal nak distract sbb setiap kali malaysia dpt corner die wat hal.gelabah btul.

    ReplyDelete
  4. owh yeke. teruk la kan cmtu?
    haha .. memang muka die gelabah la time tu.cuak kot...
    sian :p

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.