Followers

September 20, 2010

7 jam yang sangat MEMENATKAN..

Semalam saya balik ke shah alam naik bas..Alah biasa la kan..dah nama pun student haruslah naik bas.. tak feel la naik keretapi ke flight ke kapal ke..eh eh ada ke zaman skarang naik kapal..ada tapi kau kena jadi jutawan nak naik Star Cruise..tapi sangat la mustahil kan balik dari JB ke shah alam naik kapal padehal dah ada highway bagai macam la miskin sangat takde duit nak bayar tambang bas..

Okay2..berbalik kepada title entry saya ni..saya beli tiket balik on third raya which is on 12hb sept kan? and selalunya saya akan beli tiket pukul 12noon tapi memandangkan tiket DAH HABIS so nasib baik saya dapat tiket pukul 10.30a.m..

semalam, 19hb sept saya pun gerak ke Larkin dengan mak abah..manja tak saya?? ha ha ha..

Guess what? bila saya pergi kaunter dia tulis nombor platform and plat bas..saya pun tunggu dengan parent saya sampai pukul 10.45a.m tapi bayang-bayang bas pun saya tak nampak. Den abah pun pergi kaunter balik nak tanya and rupanya platform and plat bas dah tukar..wadefakk gak la kan..

Bila pergi platform tu hambik kau ramai gila manusia.. Tiba-tiba tgh tunggu tu ada mamat tu jerit.. "bas nombor 8888 ikut!!"..Saya pun dah gelabah sebab abah gatal pergi kaunter balik nak tanya..So saya dan mak pergi la ke bas tu yang actually dah tunggu kat seberang jalan nun..

Saya baru realized yang maybe saya naik bas tambah...ohh demm!!!!!!!

Saya pun naik la bas tu.. Dia boleh pulak tunggu and at last around pukul 12noon baru la bas gerak..muvie yang en. drebar pasang tu pun dah nak dekat habis..ish ish.....

Tiba-tiba boleh pulak kau stop isi minyak lak kat petronas..adoi..awal-awal kau tak nak isi..dah namanya bas so haruslah bergelen-gelen kau nak topup minyak tu kan..saya sabar..

Bas pun memecut laju memecah keheningan tengahari..eheeee..Tiba-tiba lak ada la apek ni pakai smart kemeja bagai siap kasut macam nak pergi opis lak (tapi naik bas) cakap nak berhenti..adoi dia nak lak buat date dgn toilet..dah bas tu berhenti which is supposely apek tu je yang patut turun tp yang lain bangang nak join gak so make it take time..

After a few minutes bas pun gerak lagi..Saya pun sempat gak la tertidur nasib baik tak ternganga kluar air liur ke bila suddenly bas stop lagi kat perhentian.. sedar-sedar je apek tu ada kat depan...dia nak buat temujanji lagi ngan toilet lagi..ish kau ni aku ikat ehem ehem kau baru tau..

okay la kalau kau nak pergi toilet..faham la takkan nak tahan kot..tunggu punya tunggu apehal lah lama apek ni..bila dia naik je kat tangan dia ada plastik merah isi junk food..tu dia sempat lagi shopping mopping...(mencarut gak la)

Bas pun memecut lagi..around pukul 4 tu dah nak sampai simpang nilai-pajam-sepang, saya tengok en.drebar ni terus membawa bas je tanpa menghiraukan perasaan kami yang kompius and bengang tahap gaban ni..

Ceh rupanya bas ni pergi ke Bukit Jalil hentian sementara tu sebab puduraya tengah renovate.. Rupanya nak hantar seorang ibu and anak-anaknya yang seramai 6 orang yang the only turun KL..ceh..

Lea pulak masa tu dah bising-bising tanya pukul berapa sampai sebab dia dah janji nak ambil saya and pergi beraya rumah mak usu dia..blerghhh!! lagi la tension plus dia tanya pukul berapa sampai..tertekan gak la...

Okay-okay..part ni saya sangat bengang..

Around pukul 5.15p.m saya sampai shah alam..tapi en.drebar keling india ni boleh pulak tak tau nak pergi seksyen 17..siap boleh sesat bagai lalu depan sekolah kilang mana saya pun tak tau..sampai kitorang yang bagi direction and it takes half an hour sebab sesat okay..dah tu sampai seksyen 17 pun kau boleh sesat lagi tak tau nak turunkan kitorang kt mane sampai tawaf lalu depan resident area kau tau..

Nasib baik dah pukul 5.45p.m tu begum.lea and cuda lom sampai.. and nasib baik sempat pergi rumah mak usu beraya makan mee kari yang sangat lazat yummy hingga menjilat jari..ha ha ha....

Tapi pergi rumah mak usu pun sesat gak sebab ingatan yg semakin lemah..

heyyyyy!!!

supposely 5 jam je..

7 jam itu sangat penat!!!!!

sekian...........

love, ZIEMA

2 comments:

  1. babe. piranha. piranha. hahaha.

    driver yelingge mcm tuh la. ;p

    ReplyDelete
  2. hahaha...keturunan lea mmg camtu..
    pergh basah ketiak drebar tu pecut ke s.alam ko tau..
    eh eh..sila la uplod pic kt umah mak usu tu..

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.