Followers

September 18, 2010

Raya lagi!!!

Okey saya janji ni entry raya yg last eh... Time ni dah 2 Syawal so kalau family belah mak saya time ni memang akan digunakan utk menjelajah beraya bersama seisi keluarga.. Memandangkan mak saya ni anak yang third last, so haruslah mak saya mengunjungi pakcik dan makcik saya..

Raya kedua ni kitorang still lagi kat rumah Mak Uda dan gerak pergi beraya around 3pm..
Muar-Batu Pahat-Ayer Itam-Kluang-Layang-layang-Simpang Renggam-JB..

 Ibu mithali bersama anak-anak soleh dan solehah..

bye-bye..next year kita jumpa lagi yeah!!!

Okey..these second and third Syawal for me was really2 exhausted..

Bayangkan la.. dari Muar tu kitorang pegi umah Busu kat Sri Gading, Batu Pahat.. Then tiba-tiba mak cakap nak singgah kat Ayer Itam nak beli segala bunga pasu bagai nak hias rumah yang saya rasa macam dah dalam taman bunga.. 

bunga ros yg sudah siap digubah oleh Cik Puan Ros..

Dah siap beli kitorang pergi lak menghala ke Kluang which is rumah Mak Long pastu pergi rumah kawan abah pastu pergi rumah macik Amah (kakak mak saya)..okay dah 3 rumah..

Dah malam tu kitorang singgah kampung jap tido tapi sempat lagi beraya rumah macik saya..fuh nasib baik la pakcik2 yg around rumah nenek saya lum balik dr kampung lagi..kalau tak....................

Esoknya semua bantai bangun lambat except mak yang beria bangun awal sebab nak basuh baju pastu merayap pergi cari daun kari daun limau daun pandan dan segala jenis daun untuk dibawa balik..

Tapi nasib baik third raya ni pergi rumah kawan abah kt Simpang Renggam je..

Pastu ape lagi..balik rumah le weh.. HOME SWEET HOME!!!

esok nak balik shah alam dah..

Malasnye weh!!.......

love, ZIEMA


1 comment:

  1. da2. balik shah alam ziema! tak payah beriya sangat nak beraya. hahaha

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.