Followers

September 2, 2010

Yahoo!!!! balik kampung..

Esok saya akan balik kampung ye kawan-kawan...huh.statement tak boleh blah..macam la duduk kt oversea kau nak excited balik rumah kn? shah alam-jb 5jam je...tapi esok saya balik ngan abah saya..abah will pick me after my last test..

Ala ada test lagi ke?penat lah study.nape la kena study..tak boleh ke tak study?kalau kawin terus bole tak?haa..dah la tu Cik Zima oi..anda sudah merepek meraban..siapa nak kawin ngan anda?anda blum ada calon lg la..bila ek saya boleh kawin?erm..okay enough!! merepek lagi.haha......:)

Harus la saya excited balik rumah.jumpa mak a.k.a geng gosip saya..abah yg cool tapi sgt la familyman..pa'an yg bajet lelaki maskulin.dinie yg mulut cam pempuan bile kene marah ngn mak..fatin yg sgt degil.faris yg noty(baru lpas kene chickenpox)..sian dia..dah tak encem katanya.

Eh.eh..pehal tak sebut nama abg? ala..Selalu je jumpe die.tak rindu sangat la..hehe...papehal pun duit raya kasi masuk poket saya eh..hukhuk...

Hari ni hari last saya berbuka ngan roomate kesayangan saya..Cik Lea n Cik Wa..seperti yg dijanjikan,hari ni saya masak western..Ala masak yg simple je..After test tadi saya n lea pergi pasaraya yg brdekatan rumah kami.So decide nk buat pasta karbonara plus potato mayo..

Dah petang td konon nak bayar hutang la..nak tidur la..tp dah basuh baju(maklumlah nak balik rumah),terus hilang ngantuk..Jadi saya dgn rajinnya prepare la a few items nak masak nanti..Potong ayam.rebus potato.rebus pasta..Lepas tu baru la ngantuk tahap gaban..hohoho..

Bangun je golek2 kejap.pastu mandi..suruh lea potong mushroom..Dah habis mandi saya tengok dia atas katil lagi sambil study (eleh..ilmiah la konon..padehal ko baca satu apa pun tak masuk kn petang2 ni?)

I was : Lea..nape ko tak gi potong lagi?

She was: Malu..Wa..teman aku jap..

I was: *mencarut dalam hati*..Kau ingat kau dah kawin nanti mak mertua kau nak teman  kau masak kt dapur?? haishh..


Saya dah speechless..lantak pi kat hang la..la ni hang boleh nak mnja2 ngan kami..sok hang kena berdikari hang tau? (tiba2 speaking utara..adakah ini petanda jodoh saya berasal dari utara?) erm.merepek lagi....


Okay..saya mahu study.


Esok last paper test saya.


Wish me luck!!


love, ZIEMA

2 comments:

  1. KAHKAHKAHKAH!!! bongek nye lea. perlu ke die nak malu? perlu? perlu? hahaha!

    ReplyDelete
  2. huh..agak la..aku rasa nak lempang..nsb baik kenangkan dia punye low blood pressure tu..sian je..hukhuk

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.