Followers

September 24, 2010

Jodoh Itu

Siapa pernah putus cinta??

Putus tunang??

Putus kahwin? eh salah.. Bercerai???

Well..bila fikir pasal benda ni kan..saya jadi macam paranoid sikit..

We never know what will be happen in our future life.. Memang betul kita merancang tapi Tuhan yang tentukan semuanya. bila benda ni jadi people around akan cakap, "Sabar lah ye..ni semua dugaan and ujian..Tuhan takkan menguji melebihi kemampuan hamba-Nya.. you deserve someone better than before"

Tapi saya agak tak boleh terima bila someone meninggalkan someone else dengan alasan supaya dia akan dapat lagi better la.. sampai ada keluar quote..

Sometimes letting go is one way of saying I LOVE YOU..

Hotak kau lah.. Apa kejadahnya alasan macam tu bila kau tinggalkan kapel kau padahal actually kau dah ada orang lain yang kau kenal berapa bulan je and tinggalkan kapel kau yang dah bertahun-tahun setia tunggu kau??


Kalau dah sayang kenapa nak kena tinggalkan?? And bagi alasan dah tak ada jodoh la, tak serasi la, bla bla bla.. Tu lah yang ada kes tunang tak jadi la, esok nak nikah tiba-tiba cancel la, laki tinggalkan bini  then duk serumah dengan betina sundal tak sedar diri perempuan lain... pastu fikir dia kena guna-guna la, buatan orang la padahal memang dah gatal tak ada otak..


Tapi saya sangat percaya pada Qada' n Qadar..


Apa yang berlaku pada kita ni dah ditentukan Dia..kita kena redha and jangan cepat salahkan Dia sebab Dia yang cipta kita so Dia tahu la apa yang terbaik untuk kita..


Cuma saya tak puas hati bila alasan tak ada jodoh tu digunakan oleh mereka-mereka yang bodoh bangang tak sekolah untuk meninggalkan pasangan mereka pastu mendoakan agar pasangan yang dia tinggalkan tu dipertemukan jodoh yang lebih baik konon-konon kau baik la tu.

helo..

Anda  LOOSER!!!!!!!!!!!!!!!!

love, ZIEMA

2 comments:

Komen lah sukahati kau nak komen.