Followers

November 8, 2010

Mari exercise jari dan tangan

Setelah lama berehat sebentar menghilangkan kepenatan otak menguji daya ingatan yang semakin lemah. maka hari ini harus kembali bertarung nyawa siap sedia ke medan exam!! hurk!! *konon nak bagi semangat*

10 nov = Company Accounting.

Alah kacang je subjek ni. setakat debit credit lepas tu balance shit sheet. no hal lah. errrr....
OK tipu. paper ni susah. lagi susah dari Financial and Management Accounting. sebab ada chapter macam mana nak kira share. saya cukup pantang tengok share ni. nak share pun malas *petanda diri ini kedekutkah?*.
Fine. soalan ada 5. jawab semua. ada satu soalan tu puan lecturer telah berkata bahawa soalan berkenaan mengambil masa sejam untuk menyiapkan ia. habis tu baki lagi 2 jam itu perlu digunakan dengan gigih untuk menjawab baki 4 soalan kah?? Serius kejam sungguh paper ini.  Perlu menekan kalkulator dengan pantas dan tekun supaya masa yang berbaki dapat digunakan semaksimum yang mungkin.
Kesian jari dan tangan..............

14 nov = International Business

Hal perniagaan antarabangsa yang perlu sibuk sibuk nak ambil tahu padahal kat Malaysia ni pun entah tidak tahu hal semasa. Nak kena hafal semua segala culture. major business setiap negara. banyak lah tak kuasa nak listkan. owh paper ni saya REPEAT ye kawan kawan. bangga betul kau repeat paper kan? tak pasal pasal je. sebab memang tak suka benci lecturer subjek ni!! padan muka kau. benci lah kan dah kena repeat! paper ni pun azab OK. 1 soalan case study WAJIB jawab. 3 dari 5 soalan juga perlu dijawab. bayangkan 1 soalan dalam 4 full pages kau kena tulis. jadi 16 pages kau akan tulis merapu meraban dalam masa 3 jam!!! any comment? rasanya sudah boleh bayangkan kot?
Kesian jari dan tangan..................


Jadi marilah kita exercise jari dan tangan dengan jayanya!!!!!

Benci siot!!

love, ZIEMA


2 comments:

Komen lah sukahati kau nak komen.