Followers

October 18, 2010

Sudah mula merindui dia

Eh dah dah. jangan gelabah tak tentu pasal tatkala nak baca entry ini dengan laju tak sabar setelah membaca title di atas.

Saya suspek mesti ada yang ingat saya merindui bekas kekasih? kekasih? bakal kekasih? *mode lagu Kau Kekasih Awal dan Akhir diputarkan bagi menambahkan lagi kecuriousan para penonton sekalian. ha ha ha

Okay okay serius. he he he.

Actually sudah mula merindui faris :(

Kalau dia call mesti tanya bila akak dia nak balik. lagi lagi dah nak final exam ni kan *sukanya aku dah nak habis belajar tak payah mengadap buku*

Teringat masa abah datang jumpa saya semasa minggu outing dulu and bertanya apa nama baby. abah mengatakan beliau telah meletak nama baby sebagai DANIAL FARIS. Nama nak gempak menyampah aku.

Faris was born on 6 August 2003 di kala saya berusia 16tahun. So you can imagine how close we are. mandikan dia. pakaikan baju. salinkan pampers. bagi dia makan. tidurkan dia. barbuai di buaian depan rumah di petang hari. kendong dia when he was 3month i guess semasa shopping di giant dengan mak abah sampai takde sorang pun mamat usha saya disebabkan saya seperti seorang ibu. *jatuh saham aku ha ha*


i wish i could go back into this moment.
kau sangat comel faris :)


pic di tahun 2005 i guess.
owh sila lihat pipi kanan beliau. terkena bucu kepala katil di saat melompat lompat girang atas tilam spring.


agak agak dapat offer tak jadi model maskara maybelline?
gerenti liyana jasmay cemburu buta. boooo~


jangan risau. pic ini hiasan semata mata.
takde kaitan antara jantina lelaki atau perempuan.


sedikit sexy di situ.
dia sangat suka pantang nampak pool sehingga boleh terjerit jerit menangis jika keperluan untuk ke pool tidak dipenuhi.



And disebabkan dia anak bongsu dia telah menjadi anak kesayangan abah membuatkan kami semua menyampah meluat melihat kemesraan mereka.

"Abah. nanti belikan adik kereta control tau. tak kisah la kaler ape. purple ke, biru ke"
 

Perghh boleh main order2 lak tanpa di offer. rasa nak lempang. abah pulak layan seakan akan faris itu adalah anak tunggul tunggal beliau tanpa menghiraukan perasaan kami *sob sob..

Mak juga tidak terkecuali cemburu di kala faris sangat kedekut menghulurkan jajan yang telah dibeli oleh abah.

"Eh. adik ingat adik sorang je ke anak abah?"

Ha ha ha ha ha ha *gelak la banyak kang kau nangis tak tau*

Tapi budak budak sekarang sangat lah melampau pemikiran mereka yang saya sendiri tak pernah jangka.

Faris : Akak. busu dah nak ada baby eh. dia mengandung eh?
Saya : A ah la. dia nak dapat baby dah.
Faris : Camne busu boleh mengandung ek kak?
Saya : Errrr (perlukah aku explain proses pembuatan bayi?. lalu decide untuk berkata simple saja) Owh. busu kahwin ngan pak usu la. lepas tu dapat la baby.
Faris : Oh dia pegang tangan lepas tu baby sampai kat perut eh (sambil menunjuk tangan beliau menggunakan jari menuju ke bahu, tekak, dan akhirnya sampai ke perut)
Saya : Emm lebih kurang lah dik. *_*

love, ZIEMA

3 comments:

  1. HAHAHAHAHAHA! kau bagi la proper explanation dohhh. mane la budak tuh nak paha,. weh, bulu mata die terbaek dohh. huhu

    ReplyDelete
  2. haha! adik kau sungguh comel! haha..dan sila la submit die utk jd model mascara maybelline.PLEASE! hehe

    ReplyDelete
  3. begum: pale hotak lu. kang die tanya position pe semua camne? hahaha.. tgk r bulu mata akak die.weuooooooo!!!!!

    aimie: tu lah aku nak wat cmtu. tp risau la kang liyana jasmay tu memfitnah adik aku. hahaha.

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.