Followers

October 16, 2010

Surat cinta untuk pasangan GAY yang........

Ehem ehem ehem. . . . . . . . . . .

Tak tahu nak mula dari mana.Nak cakap apa. Nak membebel apa.

DEAR MY SOULMATE
NUR FAZLIAH SALLEHUDDIN,

It was 5 years since we have been met. LIMA tahun weh!

Kau ingat lagi tak? masa tu hari pertama kita daftar kolej. tapi masa aku masuk bilik tu kau tak ada. yang ada cik dayah je. bila aku tanya dia cakap kau balik rumah sebab rumah kau sekangkang kera takes about 15 minit only *huh tak mencabar langsung*. dah la kau cop katil bawah gila kejam kau ni. maka aku terpaksa la lepak katil atas selama 3 tahun. Bila kau balik mulut aku non stop interview kau konon peramah la aku ni. tapi kau sangat bosan sebab macam tak nak layan aku. pendiam la tu. huh.

Masa hari pertama kelas kau ingat tak kita check kita dapat kelas mana?
Nasib baik kita sekelas. best jugak la dapat study sama nanti. start that time kau perasan tak?
Semua kita buat sama sama. Pergi kelas. makan. study. mandi pun sama *bakul mandi kita kebetulan sama kan?*

gambar di tahun 2006.
muka masing masing kembang macam donut gara gara kehidupan di universiti 
yang mancabar jadi terpaksalah makan dengan banyaknya..


kekembangan muka sudah semakin berkurangan disebabkan junior wajib menyertai programs yang telah diatur oleh pihak kampus. 
*kenapa rasa macam ayat ini formal skema?*


Dah lama kenal baru la aku tau.

Kau ni pemalu sangat sampai merah muka tu bila kena usik eceh eceh tapi sebenarnya kau sangat gila.
Kau tak makan daging. taugeh. suka gila asam pedas sebab memang kau orang Melaka tak heran pun. tak suka air cincau sebab kau tengok cincau tu macam berudu.tak minum susu. suka bau asap mancis. kau suka jerit tiba tiba bila tension study final exam. merah adalah kaler fevret kau.
Ah macam macam lah tak larat aku nak list kan untuk menunjukkan betapa kau ni pelik and unik tau tak??
Kita sangat rapat sampai ada junior ingat kita twins *even aku lagi tinggi dari kau*

Aku senang nangis. kau rileks cool.

Aku banyak mulut. kau sikit mulut.

Aku malas study. kau focus study.

Aku peramah. kau pemalu.

Aku berani. kau sangat penakut. *teringat masa blackout aku terpaksa teman kau mandi dalam shower room tanpa seurat benang aku pandang dinding kau pandang pintu entah apa apa kau ni*


Masa kita further degree pun sama kan?
Kau tunggu aku nak daftar kolej disebabkan aku lambat bapak aku ni pergi kenduri kahwin sehingga terlupa anak beliau mahu daftar kolej dengan segera.
Tapi masa semester pertama tu kelas kita tak sama kan?
Masa tu aku rasa macam nak nangis. tak boleh study sama. pergi kelas sama.
Even kita sebilik tapi sangat tak best. aku terpaksa survive. tapi next sem tu nasib baik boleh pilih kelas. lega.


Tapi kan cik lea.

Kita dah nak habis study.
Tinggal lagi berapa minggu je ni. lepas tu aku dah tak jumpa kau. tak sebilik dengan kau. tak boleh nak menggila dengan kau. tak boleh makan sama dengan kau.

Siapa nak teman aku pegang tangan aku kalau aku sedih sangat di saat ditinggalkan? :(

Siapa nak cari pasal cucuk pinggang aku kalau aku sedang moody? :(

Siapa nak gelabah tak tentu pasal bila aku diam tiba tiba? :(

Siapa nak percaya aku cakap bila aku menipu buat lawak? :(

Siapa nak pegang tangan peluk aku untuk menunjukkan kita adalah gay sejati? :(

Siapa nak membebel kat kau bila kau lupa nombor matrix kau sendiri? :(

            ....................................................................................

 Damn! mata aku dah bergenang la cik lea.:'(

Aku takut tak jumpa lagi gay macam kau yang sanggup buat apa saja untuk memenuhi hasrat keperluan pasangan kau. yang tak ada perasaan bila aku cerita perkara sedih. yang layan aku di saat aku ingin melucah  bermanja bermesra.

cik lea sudah bosan dengan aksi tergedik gedik saya~ 

aksi gembira kami semasa feeling feeling jadi big bos sementara cik begum memandu.
senyuman penuh kesopanan kesusilaan di kala menunggu kedatangan bas ~

Aku sayang kau Fazliah sampai mati. serius.

You are the only one and the best ive ever met.
Dont you ever forget me tau.
Kawan sampai mati.
Janji tau :'(

love, ZIEMA



10 comments:

  1. ehh ehh lea? penahh jumpe dyee hihihi. kecik dunia ni ;D

    ReplyDelete
  2. ecececeh. kak lea nak nanges semasa membaca blog ini. haha

    ReplyDelete
  3. eh kak lea nk nanges ke?
    aku x caye.
    balik kang msti die akn menghanjing aku smpai mmbuatkn aku nk sepak die. haha

    ReplyDelete
  4. touching seyh...huk3...=(

    ReplyDelete
  5. tu lah..
    entah jumpa lagi ke tak bestest friend cam dia.
    hurmm :(

    ReplyDelete
  6. nangis sambil guling2 membayang kan ziema sepak lea...ehehheheh....

    ReplyDelete
  7. perghhh....bleh ter'touching' plak..adoyaii~~..xsangka ye dik,kjap je da 5thn berlalu..huhu~

    ReplyDelete
  8. tu la kak long..adoi sedih je kan?
    rasa macam kak long baru je lepas temankan dia daftar diploma..

    skarang dah boleh berdikari..cewah..:)

    ReplyDelete
  9. uits....touching tol aku baca ko punyer post ni...yela..pas abis belaja mmg dok berjauhan...x mungkin dapat tempat keje yang sama...hihihi.. :(

    ReplyDelete

Komen lah sukahati kau nak komen.